Amit a koplalásról feltétlenül tudnod kell

A legtöbb ember a fitness ipar hatására erősen hisz abban, hogy a leggyorsabb eredményhez a koplalás vezet. Ha Te is így vagy vele, ne érezd rosszul magad, mert nem Te tehetsz róla. Sajnos a fitness ipar szereplői – még az elismert „guruk” is – mindent megtesznek azért, hogy ez a hit az emberekbe rögzüljön.

Azonnali fogyást ígérnek, mert azt könnyebb eladni. De amúgy is az azonnali kielégülés korát éljük: gazdagodj meg AZONNAL, fogyjál le AZONNAL, legyen szép izmos tested AZONNAL. Kevés embernek van már reális fogalma a tartós eredmény eléréséhez szükséges időről.

Sajnos az önjelölt „guruk”, személyi edzők, rengeteg embert félrevezetnek. És az, aki 5-10-15 év leforgása alatt felszedett 10-20-30 kiló felesleget, az egy hirtelen elhatározás hatására 3-4 hét alatt szeretné azt lefogyni. Egy hónap alatt. Azt, amit évtizedek alatt szedett fel.

Őszintén, nem elképesztő ha belegondolunk?

„De ha többet eszek, mint amennyire szükségem van, akkor hízok, ha pedig kevesebbet, akkor fogyok. Ez egyszerű matematika! Vagy mégsem?”

Nem egészen.

Igaz az, hogy egy picit (de csak egy picit) kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyire szükséged van. De ne feledjük, hogy mi zsírt és nem izmot szeretnénk leadni! Így pedig már nem is olyan fekete-fehér a képlet.

Már említettem például, hogy az izom 4x annyi energiát éget el egy nap, mint a zsír. Elképzelhető, hogy egy 90 kilós pocakos férfi jóval kevesebbet eszik, mint egy 90 kilós izmos, és mégsem tud leadni egyetlen kilót sem. Ami különösen frusztráló, hogy mindeközben a másik a 90 kilója ellenére férfiasan izmosnak néz ki.